Onderzoek naar problemen in de jeugdzorg

10 april 2007

Onderzoek naar problemen in de jeugdzorg

Onderzoek naar JeugdzorgOp dit moment bereiken de SP berichten van bezorgde ouders en jeugdzorg instellingen dat het (weer) de verkeerde kant opgaat met de wachtlijsten en de kwaliteit van de zorg. In 2006 zijn, volgens het college van Gedeputeerde Staten de wachtlijsten opgelost.
Dit kon alleen maar dankzij een extra financiële inspanning van het ministerie van VWS, maar dit extraatje is er dit jaar niet meer.

Gevolg:

Weer oplopende wachtlijsten, noodzakelijk personeel wordt binnenkort weer ontslagen, jeugd die op dit moment een behandeltraject volgt moet daarmee stoppen en wordt weer opgenomen op een wachtlijst, kinderen die (onterecht) in een Jeugdgevangenis zitten en daar moeten wachten op verdere behandeling die niet komt omdat er geen plaats voor deze kinderen is.

Kortom, volgens de SP was de informatie van het college wellicht wat te optimistisch.

Vraag:

De SP voert op dit moment een onderzoek uit naar de jeugdzorg in Flevoland en wil graag de burgers betrekken bij dit onderwerp.
Wij roepen u op om ervaringen met ons te delen. Al uw gegevens en verhalen worden vertrouwelijk behandeld.

U kunt zich melden via: hvravenzwaaij@sp.nl

of per post:

SP afdeling Flevoland