DAAR GAAT HIJ, WEER!!!!!!!!

22 februari 2009

DAAR GAAT HIJ, WEER!!!!!!!!

Op 5 mei 2008 moesten we jullie, helaas, schrijven over een tentoonstelling en snoepreisjes naar Peking:

De SP heeft toen ondermeer vastgesteld dat:

Wij gaan niet in een trein zitten waarvan we de eindbestemming niet weten. Bovendien weten we niet eens wat het spoorkaartje kost

Tel daarbij op dat een snoepreisje door leden van GS naar Peking tijdens de Olympische Spelen dit jaar een slordige dertigduizend euro gaat kosten. Een simpel optelsommetje: honderdduizend euro wordt gespendeerd aan een droom!

In deze Statenvergadering werd beloofd door het college van GS, dat in de staten nog een discussie zou worden gevoerd of de provincie mee zou gaan doen met de, in onze ogen, onzinnige “ratrace” naar de Olympische Spelen van 2028.
En ja hoor! Onze gedeputeerde John Bos moet weer op reis om Flevoland op de Olympische kaart te zetten. Ach en wat mag het kosten? Zo’n slordige 9000 euro. Snapt u het nog? Deze reis moet gemaakt worden om te zien hoe in Zuid Afrika de voorbereiding verloopt voor het WK voetbal! Waarom niet de draaiboeken gepakt van een EK wat in Nederland is georganiseerd? Neen, zoals gewoonlijk snapt de SP het weer niet. Nederland en dus ook Flevoland moet op een, zoals Bos stelt, Olympisch niveau worden gebracht. Dus de eerdere belofte om een besluit binnen de Staten te bespreken wordt met voeten getreden. We worden het proces om mee te gaan doen met de race naar de Olympische Spelen in gesmokkeld.
En smokkelen is strafbaar!!
Dat kinderen in de kou blijven staan omdat het college blijft treuzelen om het voorstel van de SP uit te voeren om kinderen van ouders die onder het minimum moeten leven gratis te laten sporten, dat zou voor de SP pas een Olympische ambitie zijn, lijkt de meerderheid binnen de Staten koud te laten. Zelfs de PvdA laat nu haar eerste enthousiasme varen en pleit nu om een goede voorlichting te geven en de ouders te wijzen op de mogelijkheid van aanvullende bijstand!

Treurig! Hoezo een sociaal college! Een snoepreisjes college, dat is het!