'P R O T E S T' op Urk: SP Flevoland start verkiezingscampagne

6 februari 2011

'P R O T E S T' op Urk: SP Flevoland start verkiezingscampagne

Zaterdag 29 januari heeft Flevolands SP-lijsttrekker Arie Stuivenberg samen met kandidaat Statenleden de verkiezingscampagne voor de Provinciale Statenverkiezingen van 2 maart afgetrapt met het aanbrengen van de eerste verkiezingsborden en het informeren van de kiezers op Urk.

Uit 'PROTEST' tegen het niet luisteren van de regering naar de wil van het merendeel van de inwoners van de gemeente Urk over de plaatsing van het Windmolenpark Noordoostpolder, heeft Arie Stuivenberg met een aantal kandidaat Statenleden de eerste verkiezingsborden op de gemeente Urk aangebracht.

De SP posters roepen op tot 'PROTEST'. Lijsttrekker Arie Stuivenberg: "De verkiezingscampagne wordt wat de SP betreft een protest tegen de trage economische ontwikkelingen in Noordelijk Flevoland en de bereikbaarheid van dit deel van Flevoland, het afschieten van het OostvaardersWold en het Flevolandse provinciebestuur dat slecht naar de mensen luistert.
Maar ook tegen het kabinet waar rechts hun vingers bij aflikt, de rijken ontziet en de gewone mensen de rekening laat betalen. Want Provinciale Staten kiezen vervolgens weer de Eerste Kamer. Op 2 maart kunnen we in de stemhokjes kiezen tussen menselijk en sociaal of kil en asociaal, zowel in Flevoland als in Den Haag.

Om dit aan de mensen duidelijk te maken hebben de SP-ers niet alleen verkiezingsborden op Urk aangebracht, maar ook een speciale Flevolandse verkiezingskrant aan de inwoners uitgedeeld. In de krant pleit de SP voor aantrekkelijk en betaalbaar openbaar vervoer. Voor versterking van de leefbaarheid in het landelijk gebied voor jong én oud. Voor het versterken van duurzame landbouw en visserij. Tegen dierenleed in de Oostvaardersplassen en nog veel meer. Deze krant wordt de komende weken in vrijwel heel Flevoland huis-aan-huis rond gebracht.

"Een hele klus die krant, maar dat hoeven we gelukkig niet alleen te doen. Samen met tientallen actieve SP-leden in heel Flevoland doen we dit graag en niet alleen in verkiezingstijd! Premier Rutte zegt dat 2 maart een TEST is voor zijn kabinet. Dat is wat ons betreft prima. Een stem op de SP is op 2 maart dan ook een stem vóór Flevoland en de Eerste Kamer, maar gelijk ook een PROTEST tegen de politiek van dit rechtse kabinet", vindt SP-lijsttrekker Arie Stuivenberg.