SP Kandidatenlijst Flevoland voor de PS-verkiezingen van 18 maart 2015 online!

14 januari 2015

SP Kandidatenlijst Flevoland voor de PS-verkiezingen van 18 maart 2015 online!

Foto: SP

De vertegenwoordigers van de SP afdelingen in Flevoland hebben tijdens de regioconferentie de kandidatenlijst voor de Provinciale Statenverkiezingen van 18 maart 2015 vastgesteld. De kandidatenlijst wordt opnieuw aangevoerd door de huidige fractievoorzitter, Arie Stuivenberg, gevolgd door Ine de Waal en Henk van der Linden.

De kandidatencommissie, bestaande uit de afdelingsvoorzitters van Almere, Lelystad en Dronten, heeft  bij het opstellen van de concept kandidatenlijst er voor gekozen om naast de huidige fractievoorzitter een aantal nieuwe - maar ervaren - mensen hoog op de lijst te plaatsen. Zo heeft Ine de Waal, naast ervaring in de gemeenteraad van Lelystad, in een eerdere periode de SP in de Provinciale Staten vertegenwoordigd, terwijl Henk van der Linden ervaring heeft opgedaan in de gemeenteraad van Almere.

Op de plaatsen 4 tot en met 10 staan: Symaiah Verbeek (4), Tjitske Hoekstra (5), Herbert van Ravenzwaaij (6), Frans Mulckhuijse (7), Maike Müller (8), Denise van Sluijs (9) en Arno Vermeulen (10). In totaal bevat de kandidatenlijst 25 kandidaten, met als lijstduwer de huidige wethouder van Lelystad, John van den Heuvel.