Verkiezingscampagne SP Flevoland

16 maart 2015

Verkiezingscampagne SP Flevoland

Zaterdag 21 februari was de campagne aftrap voor de provinciale verkiezingen van de SP in Almere. Het was een initiatief vanuit alle afdelingen om dit gezamenlijk in Almere te doen.

We hebben de Grote Markt rood gekleurd, doordat er veel leden vanuit heel Flevoland naar Almere waren gekomen. Compleet met kraam, sponsjes, promotiemateriaal en de soepexpres. We hadden muzikale ondersteuning door een brassband ‘the Originals’.

We hadden goed weer, tot vlak voor de komst van Emile Roemer, toen begon het te regenen. Maar dat mocht de pret niet drukken. De brassband verdween onder een luifel op de grote markt, en hielden dus toch nog hun trommels droog.

Foto: SP

Na de nodige foto’s was het tijd voor Emile om te spreken. Maar eerst was mw. Vlek aan de beurt. Zij las een brief voor waarin ze haar zorgen over dit afbraak kabinet uitsprak. Dat erg geen respect meer is voor de oudere mensen, die Nederland hebben opgebouwd.

Emile ging hierop in en sprak daarmee de leden toe. Tijd voor revolutie, te beginnen in Flevoland! Na de toespraak ging Emile via de markt naar ‘de jongeren Huiskamer’. Een project van Kwintes. Hier is hij in gesprek geweest met de jongeren die gebruik maken van dit project.

En dat was de aftrap voor ons, als afdelingen, om te zorgen dat we zichtbaar op straat zijn. Tassen vol met informatie, sponsjes, lichtjes aan de man brengen. Maar ook zorgen dat de informatie bij mensen thuis door de bus valt. Zodat men kan weten waar de SP voor staat.

Afgelopen zaterdag waren we met kraam en al aanwezig in Emmeloord, Lelystad, Almere en Dronten. Dronten kreeg bezoek van de 1e vijf kandidaten van de lijst. En Almere werden spelletjes gehouden. Lelystad had op Valentijnsdag al 1000 bonbons uitgedeeld en lift op dit succes verder. Noordoostpolder deelt 1000 waxinelichtjes uit. En zo probeert  iedere afdeling op zijn eigen manier de aandacht van de kiezers te trekken.

Nu nog de laatste loodjes. De laatste flyers worden bezorgd, de banners komen aan de viaducten te hangen om aandacht van de automobilisten te krijgen. En op de dag van de verkiezingen krijgen buschauffeurs koffie en koek aangeboden. Dit ter ondersteuning aan hun actie rondom het OV en zullen de stations wederom ROOD gekleurd worden om de laatste zwevende kiezer te motiveren naar de stembus te gaan.

Tot slot zullen we het weekend na de verkiezingen de kiezers bedanken door dan ook weer op straat aanwezig te zijn. De SP staat niet alleen op straat vóór de verkiezingen, maar ook daarna!